La Peça, desconfinada

09.06.2020

El Museu de la Mediterrània va iniciar a principis del 2019 el projecte de “La peça”. Aquest és un projecte a partir del qual, un cop al mes, es fa difusió d’un dels objectes que formen part del fons de reserva que es custòdia al museu a través de la pàgina web del museu. El confinament ha fet que les accions a través del món digital hagin agafat més pes i el Museu de la Mediterrània ha augmentat el seu treball incrementant el contingut disponible per a tots els usuaris a través de la seva pàgina web. D’aquesta manera el projecte de “La peça” durant el confinament ha tingut una periodicitat setmanal.

Ara que el Museu de la Mediterrània tornarà a obrir les portes, després d’onze setmanes, el projecte de “La Peça” tornarà a ser mensual.

Al llarg d’aquest període que el Museu de la Mediterrània ha tingut les portes tancades us hem apropat onze objectes del fons de reserva i de l’exposició permanent del museu. Les onze peces ens han mostrat les quatre principals seccions que formen el fons de reserva del Museu de la Mediterrània: Arqueologia, Etnologia, Ciències Naturals i Instruments Musicals.

• Els objectes del Fons d’Arqueologia ens han acostat al món romà amb un fragment de bol de terra sigil·lada sud-gàl·lica del jaciment del Camp de la Gruta; al món del neolític i calcolític amb una destraleta de fibrolita del jaciment de Puig Mascaró i al món del paleolític amb un unifacial del jaciment del Cau del Duc de Torroella de Montgrí.
  • Els objectes del Fons d’Etnologia ens han apropat a eines que s’utilitzaven en diversos oficis relacionats amb el treball de la fusta, com el compàs de gruixos, la destral catalana i el coltell girat utilitzat pels boters.
  • Els objectes del Fons de Ciències Naturals ens apropa al món marí del litoral i la Mediterrani com també de l’entorn de les Illes Medes. Els objectes escollits van ser la Reteporella beaniana o vel de Neptú, el Corallium rubrum o corall vermell i l’Homola barbata un tipus de cranc.
  • I els objectes del Fons d’Instruments Musicals ens han acostat a dos objectes que pertanyen a l’exposició permanent del museu. Per una banda, un rossinyol o reclam que el podem trobar a la sala de territori i per l’altra, una tenora situada a la sala de la cobla.