El Ter, un riu mediterrani

DURADA:  2 h

5,50 € / 3,50 € amb subvenció

Descripció

Activitat per conèixer el tram baix del riu Ter i en especial, la Gola, com a un dels espais inclosos dins el Parc natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter. Estudiarem les principals característiques del curs baix fent la comparativa amb els altres cursos. Observarem la diversitat de la vegetació del bosc de ribera i la seva funció. Incidirem en la importància d’un ús de l’aigua responsable.

• Observació del riu i la gola com a elements naturals
  • Identificació i determinació d’animals i plantes de l’entorn segons diferents criteris observables.
  • Característiques i comportaments d’animals per adaptar-se al medi
  • Identificació del cicle de l’aigua a la Terra. Reconeixement dels usos i importància de l’ús responsable.
  • Valoració, respecte i conservació del patrimoni natural.

Pas a pas

Desplaçament amb bus fins a prop de la Gola del Ter. Ens aproparem fins a la mota on farem l’últim tram de riu fins a la desembocadura i les dunes de la platja.

Abans de fer la sortida s’entrega un material previ.
Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor.

Material durant la sortida: esquema del riu, làmines d’organismes.
Recomanacions: dur bon calçat per caminar i protecció solar i gorra als mesos de més calor. Sortida recomanada a la primavera i la tardor.

Sol·licitud d'informació

Assaboreix la Mediterrània
Elaboració d'una recepta culinària
Essències mediterrànies