Seguim el rastre!

Investiguem els vertebrats

DURADA:  2h

Preu: 5,50 € / 3,50 € amb subvenció

Material: guies d’identificació i binocles

Recomanacions

Cal dur roba còmode i calçat per caminar.

Descripció

Seguirem un itinerari en el que investigarem quins rastres ens deixen els animals. Buscarem petjades, excrements i altres pistes, i a partir de l’observació, ens preguntarem com són mitjançant el treball en grup. Deduirem a qui pertanyen i descobrirem quins animals viuen al Parc Natural.

Començarem amb una presentació dels diferents vertebrats que viuen al territori, i els rastres que ens poden deixar per poder esbrinar qui viu en aquesta zona. En grup seguirem un itinerari on hauran d'anar anotant totes les senyals que ens poden determinar l'existència d'un animal. A partir de les dades obtingudes parlarem de l'estat de l’entorn proper i de possibles problemàtiques.

• Identificació de petjades, excrements, nius i caus.
  • Plantejament de preguntes a partir de l’observació directa del medi.
  • Treball d’investigació en petits grups
  • Reconèixer problemàtiques vinculades amb l’entorn.

Pas a pas

Presentació de la fauna de l’entorn i dels rastres. Itinerari on anotarem tot allò que trobem per perfilar a qui pertany. Identificarem com és l’entorn i qui hi viu i parlarem de les problemàtiques que afecten l’espai natural on viuen aquests animals.

Sol·licitud d'informació

Assaboreix la Mediterrània
Elaboració d'una recepta culinària
Essències mediterrànies