Un matí a l'edat mitjana amb la Caterina i en Genís

Visita dinamitzada per la Torroella medieval

DURADA:  2 h

Preu: 5,50 € / 3,25 € amb subvenció

Material: Objectes relacionats amb la vida quotidiana a l’edat mitjana. Jocs imantats. Reproduccions de documents de l’època.Elements arquitectònics a escala.

Activitats educatives

Descripció

Visita dinamitzada a la Torroella medieval. Els alumnes ajudaran a dos personatges de l’època a completar un seguit d’activitats quotidianes del seu temps. A partir d’un llistat d’encàrrecs, del joc i el treball en equip, els participants coneixeran i aprendran sobre l’època medieval i els indrets característics de la Torroella més antiga (Torre de les Bruixes, muralla, portal de Santa Caterina, Palau lo Mirador, carrer de l’església i plaça Major).

Continguts:

• Aproximar-se a la història de Torroella.
  • Conèixer el dia a dia de l’edat mitjana, a través dels elements de l’entorn, activitats i jocs.
  • Ús de fonts documentals i materials per reconstruir la història. Ús de mapes senzills.
  • Valoració de la responsabilitat personal dels espais comuns.

Pas a pas:

Al museu es presentarà els personatges protagonistes i el document que ens parla de les seves vides (noms, edat, família). L’alumnat es dividirà en grups, se’ls entregarà el llistat amb els encàrrecs a complir i un mapa amb el recorregut que han de fer. A cada punt del mapa es realitzarà una acció per comprendre millor com es vivia a l’edat mitjana.

Sol·licitud d'informació

Assaboreix la Mediterrània
Elaboració d'una recepta culinària
Essències mediterrànies