El cas de la desaparició del Turó

DURADA:  2 h i 30 min

Preu: 5,50 € / 3,25 € amb subvenció

Material: Abans de fer la sortida s’entrega un material previ.

Recomanacions: Dur bon calçat per caminar i protecció solar, gorra i aigua els mesos de més calor.

Observacions: La sortida es pot fer durant tot el curs escolar. Oferim la possibilitat de fer l'activitat a l'entorn de l'escola sempre i quan sigui adient per desenvolupar-hi l'activitat.

Fotografia d'Eva Colomina - TUROCAT

Descripció

Les notícies ja ho diuen, l’últim turó s’ha vist als entorns del nostre municipi. Això significa que haurem d’investigar perquè aquesta espècie de mustèlid tan poc conegut entre nosaltres està desapareixent.

El grup de seguiment de carnívors, l’ICHN necessita investigadors científics per a ajudar-los a desentrellar aquest cas. Els ajudem?

Al llarg de l’activitat analitzarem diferents pistes per entendre la incidència del canvi global: què suposen pel territori i la biodiversitat els nous usos del sòl, les espècies invasores i el canvi climàtic.

Continguts

• Identificació de restes animals. Relacionar l’estructura dels éssers vius amb les funcions que realitzen.
  • Plantejament de preguntes a partir de l’observació directa i indirecta del medi i del recull de dades amb els mitjans adequats i comunicar els resultats de la recerca.
  • Treball d’investigació en equip a partir de l’experimentació i l’ús de diferents fonts d’informació. Ús de clau dicotòmica.
  • Reconèixer problemàtiques vinculades amb l’entorn com les espècies en perill d’extinció, el canvi climàtic, els connectors ecològics, la degradació d’hàbitats, etc.
  • Valoració, respecte i conservació del patrimoni natural.

Pas a pas

L’activitat s’estructura en sis dinàmiques de treball en grup on en cadascuna s’ha de resoldre una prova per arribar a les conclusions finals de la investigació. Mitjançant el joc i la descoberta es tractaran els continguts adaptats a cada nivell educatiu.

Materials

• Claus dicotòmiques de restes animals
  • Targetes sobre canvi climàtic
  • Bagul i document sobre problemàtiques animals
  • Bossa amb residus
  • Trencaclosques sobre tipologia de conreus
  • Mapes del territori

Sol·licitud d'informació

Mediterranean Museum: Guided tour
Mediterranean Museum: Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
La vida arran de mar
La vida arran de mar
Biodiversitat marina
Cicle Superior
Apropa't a la prehistòria!
Apropa't a la prehistòria!
El foc i les eines
Assaboreix la Mediterrània
Assaboreix la Mediterrània
La coca de recapte