Tornen les Jornades de Memòria Històrica Local de Torroella de Montgrí

03.02.2020

Del 13 de febrer al 7 de març el Museu de la Mediterrània impulsa les II Jornades per la Memòria Històrica Local amb l’objectiu de recuperar el passat històric de la vila, dels seus habitants i els successos ocorreguts des de la Segona República fins a la Transició democràtica. Aquestes jornades neixen amb l’objectiu de recuperar la història a través, principalment, de la memòria oral d’aquelles persones que varen viure la Segona República, la Guerra Civil, l'Exili, la lluita contra el Franquisme i la transició a la democràcia. Conèixer la nostra història ens permet posar-la en valor i obrir camí per a construir un present i un futur amb més consciència sobre el nostre passat.

Enguany, celebrem la II Jornada de Memòria Històrica Local, que continuem dedicant al període de la Guerra Civil Espanyola aquesta vegada però centrats en la Rereguarda. Ens centrarem en el paper que van desenvolupar les dones durant la Guerra Civil, les col·lectivitzacions i els refugis antiaeris.

PROGRAMA:

Aprofitant la celebració de la II Jornada de Memòria Històrica Local, us demanem voluntàriament que ens torneu a fer partícips de la vostra memòria (documents, fotografies, memòria oral, etc.). Hi haurà un espai de recepció de memòria cada dilluns de març i abril de 10.00 h a 13.00 h al Museu de la Mediterrània (sinó podeu venir en aquest moments contacteu amb nosaltres i buscarem un altre moment).