El territori al teu abast!

08.07.2020

Aire lliure, olors, colors, natura, història... aquests són els ingredients bàsics de la proposta de visites guiades que us oferim des del Museu de la Mediterrània per aquest estiu. Unes activitats pensades perquè tots els públics puguin descobrir el paisatge de l’entorn del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter. Us oferim noves experiències per descobrir indrets amagats, espais amb encant, paisatges excepcionals. Us oferim el territori al vostre abast!

El Museu de la Mediterrània, amb totes les mesures de seguretat i higièniques vigents, portarà a terme aquest estiu un programa amb set visites diferents:

• Llums i sons de la Pletera (Activitat familiar). Una visita per descobrir l’espai natural restaurat de la Pletera a través d’un itinerari de natura per a tota la família. Tots els dilluns (juliol a les 19.30 h / agost a les 19 h).
  • Un mosaic de paisatges. L’Empordà des de Rocamaura. Una sortida per descobrir el Parc Natural del Montgrí, Illes Medes i Baix Ter, i els seus valors paisatgístics. Tots els dimarts a les 9 h.
  • Capvespre al Castell. Una excursió fins al Castell del Montgrí per descobrir la història de l’edifici i contemplar un territori únic amb uns colors i unes llums singulars. Tots els dimecres (juliol a les 18.30 h / agost a les 18 h).
  • L’Estartit, terra de pescadors. Una visita guiada pels carrers de l’Estartit per conèixer els orígens lligats a la mar i com era el nucli abans de l’arribada del turisme. Tots els dijous a les 19 h.
  • Un matí a l’edat mitjana amb la Caterina i en Genís (Activitat familiar). Visita gammificada per conèixer la vida a Torroella a l’edat mitjana. Tots els divendres a les 11 h.
  • El Ter, un riu mediterrani (Activitat familiar). Un itinerari pel riu Ter per descobrir el patrimoni natural i cultural d’aquest eix que vertebra el territori. Els dissabtes 18 de juliol i 1, 15 i 29 d’agost, a les 10.30 h).
  • La mina d’aigua de Torroella (Activitat familiar). Una visita per endinsar-nos en les profunditats de Torroella i descobrir un dels elements patrimonials més singulars de la vila (en català els dimarts i divendres a les 19 h i els dimecres i els dijous a les 12 h).

Totes les visites tenen un cost de 4 euros per persona. Cal inscripció prèvia: presencialment al museu, via correu electrònic a museu@torroella-estartit.cat o al telèfon 972755180.

Protocol per realitzar les visites guiades

Per tal de garantir les mesures de seguretat i higiene per a la prevenció de la covid-19 des del Museu de la Mediterrània es decreta:

• Ús de mascareta obligatòria.
  • Distància de seguretat 1,5 m.
  • Higiene de mans quan sigui necessari.
  • Aforament limitat.