VOLS REBRE LA NEWSLETTER DEL MUSEU?

Clica aquí per accedir al formulari d'inscripció

Una cova prehistòrica al Montgrí

El Cau del Duc

DURADA:  2h

Preu: 5,50€ / 3,25 € amb subvenció

Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor.

Recomanacions

Bon calçat i aigua. Desnivell de 250m.

Descripció

Anirem als indrets que havien trepitjat els nostres primers avantpassats al Montgrí, fa uns 300.000 anys enrere. Visitarem el Cau del Duc, un excepcional jaciment prehistòric que permetrà explicar l’evolució humana i la vida prehistòrica: com es comunicaven, com caçaven, com vivien, en definitiva. Farem una comparativa entre les semblances i diferències entre la nostra vida a l’actualitat i la d’aquelles primeres comunitats.

• Identificació de l’època prehistòrica i la seva periodització
  • Anàlisi de les formes de vida dels pobles prehistòrics a través de les seves restes materials.
  • Comprendre el territori com a resultat de les interaccions en època prehistòrica entre els grups humans i els recursos disponibles.
  • Valorar el patrimoni cultural com a herència i llegat dels grups humans.
  • Interpretar la interacció que es produeix entre l’entorn i l’activitat humana en època prehistòrica.

Pas a pas

Caminarem fins als vessants del Montgrí i iniciarem el recorregut fins al cau del Duc de Torroella. Allà s’explicarà com vivia la comunitat que va habitar aquesta cova prehistòrica.

Sol·licitud d'informació

Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
La vida arran de mar