Els Aiguamolls del Baix Ter

La diversitat dels ambients costaners

DURADA:  2 h 30 min

Preu: 5,50 € / 3,25 € amb subvenció

Material: Abans de fer la sortida s’entrega un material previ. Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor. Durant la sortida: fitxes d’organismes, mapa del parc natural i binocles.

Recomanacions: Roba i calçat adequats per caminar. Aigua i esmorzar. Protecció solar segons l'època de l'any.

Descripció

Itinerari per descobrir la diversitat d’ambients costaners del Baix Ter inclosos al Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter: les llacunes d’aigua dolça, d’aigua salada i les dunes litorals. Aprendrem com es formen les diferents llacunes dels aiguamolls, les seves característiques ila importància de cadascuna. Observarem un paisatge natural amb molta pressió antròpica,on trobarem moltes formes de vida adaptades a unes condicions concretes.

Explicarem les agressions que ha patit el territori, i les successives recuperacions gràcies als projectes LIFE-Natura que s’hi han dut a terme i s’hi duran properament (2014-2018).

Amb una mirada cap al futur, preveurem com afectarà el canvi climàtic a aquesta zona costanera.

Continguts

• Anàlisi dels elements naturals i antròpics que influeixen en la configuració del paisatge.
  • Valoració d’actuacions que contribueixen a la protecció del medi.
  • Observació i descripció d’alguns éssers vius i de la seva interacció amb el medi. Recuperació d’un espai alterat amb els Projectes Life.
  • Adaptacions de la vegetació a ambients salins. Riquesa de formes de vida (biodiversitat). Disminució de les zones humides. Espècies amenaçades i en perill d’extinció.
  • Transformacions sobre els diferents sistemes naturals de la plana i de la costa.
  • El efectes del canvi climàtic en un futur.

Pas a pas

Desplaçament amb bus fins a la zona de Ter Vell, a les llacunes d’aigua dolça, on s’inicia un itinerari pels diferents ambients costaners dels aiguamolls del Baix Ter fins a les llacunes litorals salobres, Pletera, bassa de Fra Ramon i dunes.

Sol·licitud d'informació

Mediterranean Museum: Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
La vida arran de mar
Biodiversitat marina
Cicle Superior
Apropa't a la prehistòria!
El foc i les eines
Assaboreix la Mediterrània
La coca de recapte
Essències mediterrànies