La Mina d'aigua

Itinerari subterrani

DURADA:  45 min

Preu: 3 € / 0,90 € amb subvenció

Material: Cascs per cadascun dels participants. Plafons en el lloc de l'activitat a la Mina d'aigua.

Observacions: El recorregut és subterrani.S'accedirà a la mina en grups reduïts de 10 alumnes.Cal dur calçat que es pugui mullar (botes d’aigua o xancletes)

Mina d'Aigua
Mina d'aigua

Descripció

L’aigua al llarg de la història sempre ha estat vida i progrés pels pobles. Tot nucli habitat ha tingut una font d’aigua al voltant de la qual s’ha originat, ha crescut i s’ha desenvolupat amb el pas del temps. El nucli primigeni de Torroella de Montgrí havia de tenir un subministrament proper d'aigua més a l'abast que el riu Ter.

Existeix la hipòtesi que a la Mina d'aigua hi ha hagut un sorgiment d'aigua des de temps històrics que va donar lloc a l'establiment de la població. Es descobrirà una part de la canalització subterrània d'aquesta estructura subterrània.

Objectius

• Interpretar el territori a partir del patrimoni cultural existent, recuperat i ben conservat.
  • Anàlisi de l’evolució d’aquest element patrimonial. Elements de canvi entre etapes històriques.
  • Afavorir la defensa, protecció i difusió del patrimoni cultural.

Pas a pas

Es farà un recorregut subterrani de 130 m a peu per descobrir una part de la canalització subterrània d'aquesta estructura que duia aigua a l'única font de la vila.

Sol·licitud d'informació

La vida arran de mar
La vida arran de mar
Biodiversitat marina
Mediterranean Museum: Guided tour
Mediterranean Museum: Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
Apropa’t a la Prehistòria
Apropa't a la prehistòria!
El foc i les eines
La pirateria al litoral mediterrani
La pirateria al litoral mediterrani
Les torres de defensa
El Castell del Montgrí, pedra a pedra
El Castell del Montgrí, pedra a pedra
Sortida fins el cim del massís
Educació Secundària
Com es vivia a la Torroella medieval?
Com es vivia a la Torroella medieval?
Visita dinamitzada pel nucli antic