Escoltem la Mediterrània

Visita dinamitzada al museu

DURADA:  1 h 30 min

Preu: 4 € / 1,75 € amb subvenció

Material: El propi de les sales expositives del museu. Reproduccions de sons i targetes amb pautes.

Descripció

Visita dinamitzada a l’exposició permanent del Museu de la Mediterrània. Als alumnes dividits en grups se’ls assignarà un espai expositiu concret. Cada grup haurà d’explicar a la resta de la classe l’espai assignat. Per preparar el guiatge se’ls donarà unes pautes i uns sons (d’animals, d’accions, d’espais, música, veus...). Cada grup haurà de triar els sons més adequats per l’espai que han de treballar i crear un petit guió que hauran d’explicar a la resta de companys. Els alumnes crearan doncs, una visita guiada pròpia del Museu de la Mediterrània.

Continguts

• Conèixer l’espai humà que ens envolta a partir dels elements del museu i la dinamització de l’educador.
  • Realització del guió d’una visita a partir del plantejament de qüestions i problemes rellevants de l’entorn, mitjançant el treball cooperatiu i a partir de l’experimentació i l’ús de diferents fonts d’informació.
  • Argumentació i comunicació oral i escrita de les propostes de solució del treball.
  • Concepte de Mediterrània com un element que forma part de nosaltres.
  • Mostrar la diversitat de paisatges de la Mediterrània partint del territori més proper i la seva necessitat de protecció.
  • Es promourà un discurs de tolerància, de diàleg i de la cultura de la pau com a únic camí per a la resolució de problemes entre les persones i els pobles de la Mediterrània. Mostrar que allò que ens ha fet rics és la diversitat i el diàleg.

Pas a pas

Presentació. Per grups, treball de realització del guió de la visita al museu i explicació de cadascun dels àmbits del museu. Cloenda amb l’audiovisual Els reptes de la Mediterrània.

Sol·licitud d'informació

Solitud, de Víctor Català
L'escenari de la novel·la a l'ermita de Santa Caterina. Itinerari literari
Mediterranean Museum: Guided tour