El Ter, un riu mediterrani

La Gola del Ter

DURADA:  2h

Preu: 5,50 € / 3,50 € amb subvenció

Abans de fer la sortida s’entrega un material previ.

Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor.

Material durant la sortida: esquema del riu, làmines d’organismes.

Recomanacions

Dur bon calçat per caminar i protecció solar i gorra als mesos de més calor.

Sortida recomanada a la primavera i la tardor.

Descripció

Activitat per conèixer el tram baix del riu Ter com a un dels espais inclosos dins el Parc natural MMBT. Estudiarem les principals característiques del curs baix fent la comparativa amb els altres cursos. Observarem la diversitat de la vegetació del bosc de ribera i la seva funció. Incidirem en la importància d’un ús de l’aigua responsable i en les conseqüències que hi pot tenir el canvi climàtic en el futur.Veurem la Gola del Ter i explicarem el seu dinamisme.

Continguts

• Entendre el riu com un ecosistema i conèixer la dinàmica i el seu funcionament. Valoració de les conseqüències de la seva modificació.
  • Observar i estudiar la vegetació de ribera
  • Observació i descripció d’alguns éssers vius i de la seva interacció amb el medi.
  • Concepte de Gola i parc natural
  • Identificació i relació del cicle natural i humà de l’aigua. Ús sostenible de l’aigua.
  • Anàlisi dels elements naturals i antròpics que influeixen en la configuració del paisatge.
  • Importància de mantenir la biodiversitat. Desplaçament d’espècies autòctones per espècies invasores.
  • Valoració, respecte i conservació del patrimoni natural.

Pas a pas

Desplaçament amb bus fins a prop de la Gola del Ter. Ens aproparem fins a la mota on farem l’últim tram de riu fins a la desembocadura i les dunes de la platja.

Sol·licitud d'informació

Solitud, de Víctor Català
L'escenari de la novel·la a l'ermita de Santa Caterina
Escoltem la mediterrània