Les aus nocturnes del parc natural

Taller d'egagròpiles

DURADA:  2h 30 min

Preu: 6€ / 4 € amb subvenció
Material: guies d’identificació, pinces, blanquejador, cartolines, lupa binocular.

Descripció

El Parc natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter conté una gran diversitat d’espècies. Les diferents aus nocturnes que habiten al nostre entorn són encara poc conegudes. Farem un taller per reconèixer les característiques i identificar el seu cant. Per poder resoldre algunes incògnites sobre les funcions de nutrició i relació realitzarem una investigació senzilla sobre un element que ens aportarà molta informació: les regurgitacions d’aquestes aus.

En petits grups disgregarem una egagròpila per classificar els animals que són font d’alimentació dels rapinyaires nocturns. Els alumnes treballen amb safates, pinces, pinzells i lupa binocular per tal d'extreure els ossets i altres restes que conté una egagròpila.

Continguts

• Identificació de les diferents aus nocturnes del nostre territori i els seus cants.
  • Treball d’investigació en equip per resoldre una pregunta científica mitjançant l’experimentació, l’ús de fonts d’informació i presentació dels resultats.
  • Plantejament de preguntes a partir de l’observació directa i indirecta de l’estudi.

Pas a pas

Introducció al món de les aus nocturnes que viuen al parc natural, identificació de les seves característiques i cants. Treball experimental en petits grups per disgregar una egagròpila i recopilar informació sobre l’alimentació dels rapinyaires.

Sol·licitud d'informació

Solitud, de Víctor Català
L'escenari de la novel·la a l'ermita de Santa Caterina
Escoltem la mediterrània