La Ciutadella de Roses, valorització arqueològica d'un espai extraordinari

Cicle de Conferències d'Arqueologia “Desenterrant l’Empordà”

Suspès
DURADA:  1 h
Divendres 20 de març | 19:00 h

Activitat gratuïta

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

Vista aèria de la Ciutadella de Roses. Lluís Palahí

L’arqueologia té la capacitat de revelar-nos secrets molt ben guardats. Sota terra, pot ser ben a prop nostre s’amaguen troballes que ens mostren evidències d’un món extingit que, generalment, ningú ens pot explicar. D’aquesta manera, les pedres i els ossos, deixen de ser objectes inerts, per convertir-se en narradors de la nostra història.

A "Desenterrant l'Empordà" difonem els descobriments més recents però també posem en valor espais patrimonials i jaciments del territori, grans arqueòlegs i espais arqueològics oblidats.

La Ciutadella de Roses, valorització arqueològica d'un espai extraordinari conferència a càrrec del Dr. Lluís Palahí

L’anomenada Ciutadella de Roses és un espai extraordinari des del punt de vista arqueològic, però també patrimonial i museogràfic.

En un espai perfectament delimitat per les muralles d’una fortificació militar del segle XVI es troben vestigis d’una ocupació pràcticament ininterrompuda des d’època grega fins al segle XX, amb restes d’època grega, romana, visigoda, medieval i moderna, quan durant una mica més d’un segle la població civil i militar varen conviure en un mateix espai al quedar la vila de Roses a l’interior de la Ciutadella.

Avui dia la Ciutadella de Roses és un espai on conviuen la recerca, la difusió i l’ús de l’espai, convertit en un gran parc urbà, per activitats lúdiques i culturals.

Lluís Palahí. És doctor en arqueologia per la Universitat de Girona. Des de fa 28 anys treballa com arqueòleg professional dirigint excavacions arqueològiques i gestionant projectes de recerca a nivell nacional i internacional. Ha dirigit un centenar d’excavacions arqueològiques entre les que destaquen la vil·la romana dels Ametllers (Tossa de Mar), la vil·la romana del Pla de l’Horta (Sarrià de Ter), el barri de Savaneres de Girona, els soterranis de la Catedral de Girona o el castell de Cervià de Ter Actualment treballa com a tècnic de la Càtedra Roses d’Arqueologia i Patrimoni Arqueològic de la Universitat de Girona.