Camins de ronda

La xarxa de senders de la costa catalana

DURADA:  Del 30 d'abril al 30 de juny
Del 30.04.20 al 30.06.20

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

Camins de ronda

Camins de ronda és una exposició que proposa un recorregut per la diversitat de paisatges i maneres de viure d’uns senders que uneixen tota la costa catalana. Una invitació a conèixer la vessant humana d’uns camins que s’han convertit en un dels elements d’identitat del país.

L’exposició, que recorre tot el litoral català, repassa l’origen dels camins de ronda com a espais necessaris d’accés al mar i als recursos naturals com a font de riquesa, l’aprofitament com a línia costanera de protecció d’estranys i perills procedents del mar, i descriu el caràcter públic i comunitari d’aquests senders de costa, via d’entrada de mercaderies i de contraban, però també punt de trobada amb la natura i el paisatge arran de mar.

Camins de ronda recrea i posa en valor la diversitat paisatgística i social de la xarxa de senders que ressegueix la costa catalana.

Dijous
abr
Dimarts
jun