El Museu de la Mediterrània, a casa

26.03.2020

En compliment de les mesures establertes pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i davant l’activació en fase d’alerta del PROCICAT a Catalunya a causa del risc de propagació del coronavirus Covid-19, el Museu de la Mediterrània està tancat des del divendres 13 de març de 2020 per un període de 15 dies prorrogables.

Tot i el tancament físic el Museu de la Mediterrània us vol acompanyar els propers dies de forma virtual. Davant les mesures de confinament de la població us volem recordar tots aquells continguts que podeu trobar a la pàgina web del Museu de la Mediterrània o als diferents canals que gestionem. Són continguts culturals produïts al llarg del anys pel museu i que estan a la vostra disposició de forma totalment gratuïta. Esperem que amb ells, els dies de confinament a casa puguin ser una mica més lleugers.

El primer que us proposem és que visitar o revisitar les sales del Museu de la Mediterrània virtualment. Ho podeu fer a través del google street view, o si preferiu a partir d'aquest dos vídeos de l'exposició permanent i de la Sala de les Bèsties i els Gegants. Voleu fer la visita guiada? Aquí us deixem l'audioguia del Museu de la Mediterrània I per finalitzar aquesta visita virtual podeu mirar mirar l'audiovisual de benvinguda que tenim a la recepció del museu.

Des de l'àrea educativa del Museu de la Mediterrània posem al vostre abast un seguit de recursos educatius i propostes per a treballar virtualment els continguts de les activitats que ofereix el museu. A cada una de les diferents píndoles educatives trobareu diferents eines i materials per a totes les edats. Aprofiteu aquests moments de confinament a casa i exploreu el nostre territori a partir de tot el material que ara us agrupem!

El Castell del Montgrí, pedra a pedra | © Museu de la Mediterrània
El Castell del Montgrí
Botó de roda de l'Empordà
Les illes Medes | © Museu de la Mediterrània
Les illes Medes
Un museu a l'aire lliure
Píndoles educatives
Un matí a l’edat mitjana
La Torroella medieval de la mà de la Caterina i en Genís
El Ter | © Museu de la Mediterrània
El Ter
Un riu mediterrani
La vida arran de mar
Qui viu a les roques de la platja?
Pletera | © Museu de la Mediterrània
Els aiguamolls del Baix Ter
La diversitat dels ambients costaners

Publicacions

Si teniu ganes de llegir podeu consultar diferents publicacions penjades a la nostra pàgina web. Aquí podeu trobar els catàlegs d'exposicions realitzades pel Museu de la Mediterrània:

Hi podeu trobar també totes les publicacions de la col·lecció Recerca i Territori amb interessants estudis vinculats al Baix Ter. A més a més, us deixem l'enllaç per consultar la col·lecció Papers del Montgrí, el Llibre de la Festa Major de Torroella de Montgrí i la revista Emporion

Àudios

Si teniu ganes d’escoltar les conferències que s’han realitzat al Museu de la Mediterrània des del 2019, podeu accedir a la pàgina on tenim els àudios penjats. Conferències dels cicles Memòria Històrica, Desenterrant l’Empordà o de jornades com les de Política Internacional o Recerca Etnològica.

Vídeos

I també podeu accedir al contingut audiovisual que el Museu de la Mediterrània té al seu canal de Youtube. Aquí podeu visionar totes les entrevistes del projecte Fer de Músic que està recuperant la memòria oral dels personatges històrics de les cobles orquestres, les conferències de la jornada (Des)Fer el Territori o del projecte de recerca Olivars al Montgrí.

Memòria fotogràfica

Memòria fotogràfica és un projecte coordinat des del Centre de Documentació del Museu de la Mediterrània que té com a objectiu documentar millor les fotografies que guardem en el nostre centre. Fins ara ha estat una activitat presencial realitzada a la Llar de Jubilats "El Recer" però degut a la situació actual l'hem repensada com un projecte virtual que permeti visualitzar i documentar les imatges des de casa. Amb Memòria fotogràfica a la web, documentem fons d'imatges del museu des de casa ajuda’ns a identificar llocs, persones i activitats del passat del nostre fons fotogràfic.

La Peça

I finalment, si el que us agradaria és descobrir les peces que formen part del Museu de la Mediterrània, en podeu descobrir algunes gràcies al projecte La peça de la setmana. Aquí hi trobareu peces dels diferents fons del museu (arqueològic, etnològic, ciències naturals,...).

A més a més anirem penjant més contingut als nostres perfils a les xarxes socials, a Twitter, a Facebook i a Instagram. Aneu seguint l'etiqueta #elmuseuacasa.