El Ter, un riu mediterrani

La Gola del Ter

DURADA:  2h 30 min

Preu: 6,00 € / 3,50 € amb subvenció

Material: Abans de fer la sortida s’entrega un material previ. Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor. Material durant la sortida: esquema del riu, làmines d’organismes.

Recomanacions: Roba i calçat adequats per caminar. Aigua i esmorzar. Protecció solar segons l'època de l'any.

Observacions: Sortida recomanada a la primavera i la tardor.

Descripció

Activitat per conèixer el tram baix del riu Ter com a un dels espais inclosos dins el Parc natural MMBT. Estudiarem les principals característiques del curs baix fent la comparativa amb els altres cursos. Observarem la diversitat de la vegetació del bosc de ribera i la seva funció. Incidirem en la importància d’un ús de l’aigua responsable i en les conseqüències que hi pot tenir el canvi climàtic en el futur. Veurem la Gola del Ter i explicarem el seu dinamisme.

Continguts

• Entendre el riu com un ecosistema i conèixer la dinàmica i el seu funcionament.Concepte de Gola i parc natural
  • Observació i descripció d’alguns éssers vius i de la seva interacció amb el medi.
  • Identificació i relació del cicle natural i humà de l’aigua.
  • Anàlisi dels elements naturals i antròpics que influeixen en la configuració del paisatge.
  • Valoració, respecte i conservació del patrimoni natural.

Pas a pas

Desplaçament amb bus fins a prop de la Gola del Ter. Ens aproparem fins a la mota on farem l’últim tram de riu fins a la desembocadura i les dunes de la platja.

Sol·licitud d'informació

Una cova prehistòrica al Montgrí!
Una cova prehistòrica al Montgrí!
El Cau del Duc
Construïm el Castell del Montgrí
Construïm el Castell del Montgrí
Sortida fins al cim del massís
Cicle Superior
Com es vivia a la Torroella medieval?
Com es vivia a la Torroella medieval?
Visita dinamitzada pel nucli antic
Els Aiguamolls del Baix Ter
Els Aiguamolls del Baix Ter
La diversitat dels ambients costaners