Solitud, de Víctor Català

L'escenari de la novel·la a l'ermita de Santa Caterina. Itinerari literari

DURADA:  4 h

Preu: 5,50 € / 2,35 € amb subvenció

Recomanacions: Roba i calçat adequat per caminar. Aigua i esmorzar considerable. Protecció solar segons l'època de l'any.

Observacions: desnivell de 200 m.

Solitud

Descripció

Pujada a peu pel camí de Santa Caterina, que rodeja el massís del Montgrí amb el castell al cim. Sortirem des del nucli de Torroella de Montgrí, passarem per la creu i arribarem a l’ermita de Santa Caterina, on Víctor Català es va inspirar per descriure l’escenari de l’acció de la novel·la Solitud. Durant l’itinerari literari contemplarem el paisatge de la plana de l’Empordà i el compararem amb el que es descriu al primer capítol del llibre «La pujada». També donarem pinzellades de la biografia de l’autora així com del moviment literari de l’època en què Caterina Albert va escriure Solitud: el Modernisme. Un cop a l’ermita llegirem diversos fragments de la novel·la.

Continguts

• Biografia de Caterina Albert i Paradís-Víctor Català (1869-1966): dona i escriptora.
  • Els corrents literaris del moment.
  • Les seves obres.
  • Solitud: el tema, l’estructura, els personatges, el paisatge, l’univers simbòlic i la llengua.

Pas a pas

Realitzarem l’itinerari literari fins a l’ermita situada a la vall de Santa Caterina, contemplarem el paisatge i el compararem amb el que es descriu al llibre. També parlarem de la biografia de l’autora i del moviment literari de l’època. Un cop a l’ermita llegirem diversos fragments de la novel·la.

La vida arran de mar
Biodiversitat marina
Mediterranean Museum: Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
Educació Secundària
Apropa't a la prehistòria!
El foc i les eines
Educació Secundària
La pirateria al litoral mediterrani
Les torres de defensa
Construïm el Castell del Montgrí
Sortida fins el cim del massís
Educació Secundària
Com es vivia a la Torroella medieval?
Visita dinamitzada pel nucli antic